Upravni odjel za zdravstvo, socijalnu skrb i hrvatske branitelje

Upravni odjel za zdravstvo, socijalnu skrb i hrvatske branitelje obavlja upravne i stručne poslove u području zdravstva, socijalne skrbi, pravnog položaja i statusa hrvatskih branitelja iz Domovinskog rata te statusa i prava civilnih stradalnika iz Domovinskog rata.

U okviru svog djelokruga Upravni odjel obavlja posebice sljedeće poslove:

  • praćenje i nadziranje poslovanja zdravstvenih ustanova i ustanova socijalne skrbi kojih je osnivač Županija, te predlaganje mjera u cilju poboljšanja uvjeta njihova poslovanja te pripremu izvješća o njihovom radu za nadležna tijela,
  • obavljanje financijsko administrativnih poslova u svezi korištenja sredstava za decentralizirano financiranje potreba zdravstvenih ustanova i ustanova socijalne skrbi kojih je osnivač Županija,
  • predlaganje programa i mjera za ostvarivanje višeg standarda zdravstvene zaštite i socijalne skrbi stanovništva,
  • poticanje i potpore programima i projektima udruga i drugih oblika organiziranog djelovanja i rada u području branitelja iz Domovinskog rata i članova njihovih obitelji,
  • rješavanje u prvom stupnju u upravnom postupku u području socijalne skrbi u skladu sa zakonom i drugim propisima,
  • rješavanje u drugom stupnju po žalbama izjavljenim na upravne akte upravnih tijela gradova i općina iz područja socijalne skrbi u skladu sa zakonom i drugim propisima,
  • predlaganje mjera za svrsishodno upravljanje i raspolaganje imovinom, a posebno nekretninama zdravstvenih ustanova i ustanova socijalne skrbi kojih je osnivač Županija,
  • stručne i administrativne poslove za radna tijela Županije koja se, sukladno posebnim propisima i aktima Županije, osnivaju za područja iz djelokruga Upravnog odjela,
  • suradnja s udrugama i drugim pravnim osobama i tijelima osnovanim u području iz djelokruga Upravnog odjela,
  • sudjeluje u provedbi projekata sufinanciranih iz fondova Europske unije i državnih tijela,
  • sudjelovanje u izradi strateških i ostalih dokumenata Županije,
  • druge poslove utvrđene posebnim zakonom, drugim propisom, aktom Županijske skupštine ili župana.

Upravni odjel za zdravstvo, socijalnu skrb i hrvatske branitelje obavlja i povjerene poslove državne uprave određene zakonom koji se odnose na:

  • pravni položaj, rješavanje pravnog položaja, statusa i drugih pitanja hrvatskih branitelja iz Domovinskog rata i članova njihovih obitelji, hrvatskih ratnih vojnih invalida iz Domovinskog rata, članova obitelji smrtno stradalog ili nestalog hrvatskog branitelja iz Domovinskog rata, stradalih pirotehničara i članova njihovih obitelji; zaštitu civilnih žrtava Domovinskog rata, zaštitu sudionika Drugog svjetskog rata, zaštitu vojnih i civilnih invalida Drugog svjetskog rata, mirnodopskih vojnih invalida, ratnih vojnih invalida stradalih pri obavljanju vojnih i redarstvenih dužnosti u stranoj zemlji u okviru mirovnih snaga i mirovnih misija ako ih je na tu dužnost uputilo nadležno tijelo u okviru međunarodnih obveza nakon 15. svibnja 1945. godine i članova njihovih obitelji; pribavljanje stručnog mišljenja ovlaštene zdravstvene ustanove o postojanju uzročno-posljedične veze pojave bolesti i/ili pogoršanja bolesti kao posljedice sudjelovanja u obrani suvereniteta Republike Hrvatske; pribavljanje nalaza i mišljenja tijela nadležnog za vještačenje o uzroku i postotku oštećenja organizma, pravu na doplatak za njegu i pomoć druge osobe, pravu na ortopedski doplatak, pravu na doplatak za pripomoć u kući, nesposobnosti za privređivanje, ostvarivanje prava na novčanu naknadu za nezaposlene hrvatske branitelje iz Domovinskog rata i članove njihovih obitelji; ostvarivanje prava na jednokratnu novčanu pomoć nakon ekshumacije i identifikacije ili proglašenja nestalog hrvatskog branitelja iz Domovinskog rata umrlim; ostvarivanje prava na jednokratnu novčanu pomoć zbog nemogućnosti podmirenja osnovnih životnih potreba; u stvarima koje se odnose na usluge osobe za pružanje njege i pomoći; na besplatni topli obrok; ostvarivanje prava osoba određenih Zakonom o hrvatskim braniteljima iz Domovinskog rata i članovima njihovih obitelji i Zakonom o zaštiti vojnih i civilnih invalida rata na besplatne udžbenike; izvješćivanje i pozivanje članova obitelji nestalih hrvatskih branitelja i civilnih žrtava iz Domovinskog rata o identifikaciji posmrtnih ostataka; ostvarivanje prava na troškove grobnog mjesta, troškove ukopa uz odavanje vojnih počasti i uređenje grobnih mjesta; sudjelovanje u organizaciji obilježavanja blagdana, spomendana i drugih svečanosti u čast stradalih hrvatskih branitelja i civila iz Domovinskog rata; sastavljanje mjesečnih, polugodišnjih i godišnjih izvještaja o broju svih korisnika po pojedinačnim pravima, te vođenje evidencije svih korisnika; obavljanje poslova obračuna i isplate novčanih sredstava temeljem prava korisnika po osnovi Zakona o hrvatskim braniteljima iz Domovinskog rata i članovima njihovih obitelji i Zakona o zaštiti vojnih i civilnih invalida rata, te vođenje evidencije izvršenih isplata i povrata nepripadno isplaćenih prava; izdavanje potvrde o statusu HRVI iz Domovinskog rata i člana obitelji smrtno stradalog ili nestalog hrvatskog branitelja iz Domovinskog rata, status civilnog invalida rata, ratnog i mirnodopskog vojnog invalida rata, kao i potvrde o novčanim primanjima po Zakonu o hrvatskim braniteljima iz Domovinskog rata i članovima njihovih obitelji i Zakonu o zaštiti vojnih i civilnih invalida rata,
  • priznavanje prava na obvezno zdravstveno osiguranje neosiguranih osoba,
  • ovjera knjige evidencije o liječničkim receptima izdanim za lijekove što sadrže opojne droge ili psihotropne tvari,
  • izdavanje objava za povlaštenu i besplatnu vožnju invalidnim osobama, te pratitelju invalidne osobe; izdavanje objava za povlašteni prijevoz,
  • davanje odobrenja za prikupljanje i pružanje humanitarne pomoći; davanje odobrenja za provođenje humanitarne akcije; donošenje rješenja o uplati neutrošenih sredstava humanitarne akcije; prikupljanje, dostavljanje i publiciranje propisanih izvješća i vođenje propisanih evidencija koje se odnose na humanitarnu pomoć.

SOCIJALNA SKRB

I. JEDNOKRATNA NOVČANA POMOĆ


II. NOVČANA POMOĆ ZA ROĐENJE TREĆEG I SVAKOG SLIJEDEĆEG DJETETA


III. PRUŽANJE SOCIJALNIH USLUGA

Sisačko-moslavačka županija provodi upravni postupak za donošenje rješenja o ispunjavanju mjerila za pružanje socijalnih usluga korisnicima socijalnih usluga: od djece s teškoćama u razvoju, ponašanju, starijih i nemoćnih osoba, beskućnika, ovisnika, zlostavljanih osoba i drugih osoba u socijalnoj potrebi prema člancima 18. i 71. Zakona o socijalnoj skrbi ( „N.N“ broj: 18/22, 46/22, 119/22, 71/23, 156/23).

SOCIJALNE USLUGE ZA KOJE SISAČKO-MOSLAVAČKA ŽUPANIJA DONOSI RJEŠENJE O ISPUNJAVANJU MJERILA ZA PRUŽANJE SOCIJALNIH USLUGA:

1.Savjetovanje
2.Stručna procjena
3.Psihosocijalno savjetovanje
4.Socijalno mentorstvo
5.Obiteljska medijacija
6.Psihosocijalni tretman radi prevencije nasilničkog ponašanja
7.Psihosocijalna podrška
8.Rana razvojna podrška
9.Pomoć pri uključivanju u programe odgoja i redovitog obrazovanja
10.Pomoć u kući
11.Boravak
12.Organizirano stanovanje
13.Smještaj

PRAVNE I FIZIČKE OSOBE KOJE OBAVLJAJU DJELATNOST SOCIJALNE SKRBI SU:

1. ustanove socijalne skrbi:
a) Zavod b) Obiteljski centar c) Dom socijalne skrbi d) Centar za pomoć u kući
2. Jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave odnosno Grad Zagreb
3. Udruga, vjerska zajednica i druga pravna osoba – koje moraju osnovati zasebnu organizacijsku jedinicu
4. Fizička osoba ili kao obrtnik – ako je obrtnik mora osnovati zasebnu organizacijsku jedinicu
5. Udomiteljska obitelj

Navedeni pružatelji moraju ispunjavati mjerila prostora, opreme, potrebnih stručnih i drugih radnika, sadržaj, opseg i način pružanja usluga sukladno važećem Pravilniku.

Postupak se pokreće na zahtjev osobe ovlaštene za zastupanje ustanove, udruge, vjerske zajednice ili druge pravne osobe, odnosno na zahtjev fizičke osobe koja namjerava pružati socijalne usluge.

OSNIVANJE USTANOVE - DOM SOCIJALNE SKRBI I CENTAR ZA POMOĆ U KUĆI

Jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave, te vjerska zajednica, trgovačko društvo, udruga i druga domaća i strana pravna ili fizička osoba mogu osnovati dom socijalne skrbi i centar za pomoć u kući pod uvjetima i na način propisan Zakonom o ustanovama i Zakonom o socijalnoj skrbi.

DOM SOCIJALNE SKRBI može se osnovati kao:

  • Centar za odgoj i obrazovanje
  • Centar za rehabilitaciju
  • Centar za pružanje usluga u zajednici
  • Dom za odrasle osobe
  • Dom za starije osobe

CENTAR ZA POMOĆ U KUĆI je ustanova koja se osniva za pružanje svih ili pojedinih aktivnosti usluge pomoći u kući.

Nadležno ministarstvo na zahtjev osnivača Doma socijalne skrbi i Centra za pomoć u kući, rješenjem utvrđuje usklađenost akta o osnivanju sa Zakonom o ustanovama, Zakonom o socijalnoj skrbi i posebnim propisima u roku od 30 dana od dana podnošenja urednog zahtjeva. Osnivač je uz zahtjev dužan priložiti ovjereni akt o osnivanju.

Na temelju rješenja Ministarstva, osnivač vrši upis doma/centra kao ustanove socijalne skrbi u osnivanju u sudski registar nadležnog trgovačkog suda.

Osnivač, ili privremeni ravnatelj ako je imenovan, dužan je dva mjeseca prije planiranog početka rada podnijeti zahtjev za donošenje rješenja o utvrđivanju ispunjenosti mjerila za pružanje socijalnih usluga doma/centra Upravnom odjelu za zdravstvo, socijalnu skrb i hrvatske branitelje.

Ustanova može započeti s pružanjem socijalnih usluga po izvršnosti rješenja o ispunjavanju mjerila za pružanje socijalnih usluga.

UDRUGE, VJERSKE ZAJEDNICE, TRGOVAČKA DRUŠTVA I DRUGE PRAVNE OSOBE TE OBRTNICI KOJI PRUŽAJU SOCIJALNE USLUGE

Udruga, vjerska zajednica, trgovačko društvo i druga domaća i strana pravna osoba te obrtnik koji je upisan u sudski registar ili kod drugog nadležnog tijela u skladu s posebnim propisom kojim je uređen njegov pravni status, a pruža i socijalne usluge, dužan ih je pružati u zasebnoj organizacijskoj jedinici, na način i pod uvjetima propisanim Zakonom o socijalnoj skrbi.
Organizacijska jedinica kod pružatelja usluga iz članka 227. Zakona o socijalnoj skrbi mora imati voditelja koji je odgovoran za stručni rad. Voditelj mora ispunjavati uvjete propisane za stručnog radnika u skladu sa Zakonom i Pravilnikom o mjerilima za pružanje socijalnih usluga.
Organizacijska jedinica kod pružatelja usluga iz članka 227. Zakona o socijalnoj skrbi u kojoj najmanje pet stručnih radnika pruža socijalne usluge može imati stručno vijeće, a na način rada, sastav i ovlasti stručnog vijeća na odgovarajući način se primjenjuju odredbe o stručnom vijeću doma socijalne skrbi (čl. 210. Zakona o socijalnoj skrbi).
Pravna osoba, odnosno obrtnik, dužna je voditi evidenciju i dokumentaciju o korisnicima, vrstama usluga i drugim pitanjima važnim za rad pravne osobe odnosno obrta, sukladno Pravilniku.

Ako se tijekom obavljanja djelatnosti promijene mjerila prostora u kojem pružatelj usluga obavlja djelatnost ili dio djelatnosti, ili ako se djelatnost za koju je pribavljeno rješenje proširuje ili mijenja, pružatelj usluga dužan je podnijeti zahtjev Upravnom odjelu za izdavanje novog rješenja.

SOCIJALNE USLUGE NE MOGU PRUŽATI:
Pravne i fizičke osobe koje su osuđene za kaznena djela i / ili prekršaje iz članka 261. Zakona o socijalnoj skrbi ( „N.N“ broj: 18/22, 46/22, 119/22, 71/23, 156/23).

OBRASCI ZAHTJEVA ZA DONOŠENJE RJEŠENJA O ISPUNJAVANJU MJERILA ZA PRUŽANJE SOCIJALNIH USLUGA:

  1. Obrazac zahtjeva za donošenje rješenja o ispunjavanju mjerila za pružanje socijalnih usluga smještaja, boravka i organiziranog stanovanja
  2. Obrazac zahtjeva za donošenje rješenja o ispunjavanju mjerila za pružanje ostalih socijalnih usluga
  3. Izjava o obuci zaposlenika za zaštitu na radu i siguran način rada za obavljanje socijalnih usluga
  4. Izjava o zapošljavanju potrebnog stručnog i ostalog kadra za obavljanje socijalnih usluga
  5. Obrazac zahtjeva za donošenje rješenja o pružanju usluge osobne asistencije
  6. Izjava o zapošljavanju potrebnog stručnog i ostalog kadra za obavljanje usluge osobne asistencije
  7. Obrazac zahtjeva za donošenje rješenja o prestanku pružanja socijalnih usluga i osobne asistencije

Zahtjev s potrebnom dokumentacijom podnosi se na adresu:
Sisačko-moslavačka županija
Upravni odjel za zdravstvo, socijalnu skrb i hrvatske branitelje
Rimska 28
44000 SISAK

PROPISI:

  1. Zakona o socijalnoj skrbi ( „N.N“ broj: 18/22, 46/22, 119/22, 71/23, 156/23)
  2. Pravilnik o mjerilima za pružanje socijalnih usluga („N.N.“ broj: 110/22, 58/24)
  3. Zakon o osobnoj asistenciji („N.N.“ broj: 71/23)
  4. Pravilnik o mjerilima za pružanje usluge osobne asistencije, utvrđivanje cijene, sadržaju obrasca za podnošenje prijave na javni poziv, te načinu i uvjetima sklapanja ugovora („N.N.“ broj: 96/23)
  5. Zakon o ustanovama („N.N.“ broj: 76/93, 29/97, 47/99, 35/08, 127/19, 151/22)
  6. Zakon o upravnim pristojbama („N.N.“ broj: 115/16,114/22)


HRVATSKI BRANITELJI

I.Ostvarivanje prava prema Zakonu o hrvatskim braniteljima iz Domovinskog rata i članovima njihovim obitelji („Narodne novine“, broj 121/17, 98/19 i 84/21)

OBRASCI

II.Ostvarivanje prava prema Zakonu o civilnim stradalnicima iz Domovinskog rata („Narodne novine“, broj 84/21)

III.Sahrane hrvatskih branitelja

Pravo na grobno mjesto, troškove ukopa uz odavanje vojnih počasti i održavanje grobnih mjesta ostvaruje se temeljem članka 137. Zakona o hrvatskim braniteljima iz Domovinskog rata i članovima njihovih obitelji („Narodne novine“, broj 121/17, 98/19 i 84/21) i Pravilniku o ostvarivanju prava na troškove ukopa uz odavanje vojnih počasti te grobno mjesto i njegovo održavanje („Narodne novine“, broj 51/18).

U slučaju smrti hrvatskog branitelja obitelj obavezno mora dogovoriti mjesto i termin sahrane sa komunalnim poduzećem.
U Upravnom odjelu, uz pravovremeno podnesen Zahtjev za ukop hrvatskog branitelja, uz ili bez vojnih počasti , svi hrvatski branitelji imaju pravo na djelomično podmirenje troškova sahrane i to za :
- pogrebnu opremu
- troškove ukopa
- grobno mjesto ukoliko obitelj ne posjeduje grobno mjesto, prema propisanim uvjetima
- troškove prijevoza pokojnika od mjesta smrti do mjesta ukopa unutar Republike Hrvatske
- troškove prijevoza pokojnika izvan Republike Hrvatske
Razliku troškova podmiruje obitelj.

Ukoliko obitelj želi vojne počasti uz gore navedene troškove ostvaruje se pravo na:
- počasni pucanj, vojska
- zastavu Republike Hrvatske
- solo trubu – mirozov
- vijenac u ime Republike Hrvatske.

Ukoliko nije bila organizirana sahrana uz/bez vojnih počasti prije sahrane, obitelj ima pravo na refundaciju troškova sahrane uz priložene originale račune. Zahtjev za refundaciju mora biti podnesen u roku od 90 od dana smrti hrvatskog branitelja.
Troškove uređenja grobnog mjesta imaju samo umrli HRVI I – IV skupine koji su do smrti koristili pravo na njegu i pomoć druge osobe u propisanoj visini iznosa.
Svi zahtjevi se mogu podnijeti ovome Upravnom odjelu, Odsjeku za socijalnu skrb i hrvatske branitelje, prema mjestu prebivališta pokojnika u mjestima rada: Sisak, Petrinja, Kutina, Novska, Hrvatska Kostajnica ili Glina.
Za ostvarivanje ovih i svih drugih propisanih prava, potrebno je kontaktirati službenike čiji su kontakti dostupni na mrežnim stranicama Sisačko-moslavačke županije, https://www.smz.hr/ustroj/upravni-odjeli-i-sluzbe/zdrav.

Propisi:

PRAVO NA OBVEZNO ZDRAVSTVENO OSIGURANJE

Sukladno članku 15. stavku 1. Zakona o obveznom zdravstvenom osiguranju („Narodne novine“, broj 80/13, 137/13 i 98/19) osobe s prebivalištem, odnosno odobrenim stalnim boravkom u Republici Hrvatskoj koje su nesposobne za samostalan život i rad i nemaju sredstava za uzdržavanje imaju pravo na obvezno zdravstveno osiguranje kao osigurane osobe osnovom rješenja koje donosi nadležno upravno tijelo županije, odnosno Grada Zagreba u čijem je djelokrugu obavljanje povjerenih poslova državne uprave koji se odnose na socijalnu skrb, ako pravo na obvezno zdravstveno osiguranje ne mogu ostvariti po drugoj osnovi.

OBRAZAC

Propisi:

PRAVO NA POVLAŠTENI PRIJEVOZ

Pravo na povlašteni prijevoz imaju:

1.učenici osnovnih i srednjih škola,
2.redovni studenti visokih učilišta,
3.invalidne osobe (slijepe osobe koje imaju do 10% sposobnosti vida, gluhe i gluhoslijepe osobe, osobe s mentalnom retardacijom (težom i teškom), tjelesno invalidne osobe s oštećenjem organa za kretanje od najmanje 70%, kronični bubrežni bolesnici na hemodijalizi, osobe koje po posebnim propisima ostvaruju pravo na doplatak za pomoć i njegu druge osobe, invalidna djeca čiji roditelji ostvaruju pravo na dopust do sedme godine djetetova života i na rad s polovicom punog radnog vremena zbog njege djeteta s težim smetnjama u razvoju)
4. vojni i civilni invalidi rata

OBRAZAC

Propisi:

27.2.2024.

Odluka o dodjeli financijskih potpora za projekte/programe iz područja udruga proisteklih iz Domovinskog i 2. svjetskog rata u okviru raspoloživih sredstava Proračuna Sisačko-moslavačke županije za 2024. godinu

19.12.2023.

Odluka o osnivanju i imenovanju Povjerenstva za pripremu i provedbu Javnog natječaja za dodjelu financijskih potpora za projekte/programe iz raspoloživih sredstava Proračuna Sisačko-moslavačke županije, Upravnog odjela za zdravstvo, socijalnu skrb i hrvatske branitelje


2.1.2024.

Sisačko-moslavačka županija objavila je Javni natječaj za dodjelu financijskih potpora za projekte/programe iz raspoloživih sredstava Proračuna Sisačko-moslavačke županije, Upravnog odjela za zdravstvo, socijalnu skrb i hrvatske branitelje za 2024. godinu.

Uvjeti, način i postupak dodjele financijskih potpora za projekte/programe propisani su važećim Pravilnikom o uvjetima, načinu i postupku dodjele financijskih potpora za projekte/programe iz raspoloživih sredstava Proračuna Sisačko- moslavačke županije Upravnog odjela za zdravstvo, socijalnu skrb i hrvatske branitelje.

Rok za dostavu prijedloga projekata/programa je 30 dana od dana objave Javnog natječaja počevši od 2. siječnja 2024. godine.

Prijave se podnose isključivo na adresu elektroničke pošte:

  • Odluku o osnivanju i imenovanju Povjerenstva za pripremu i provedbu Javnog natječaja za dodjelu financijskih potpora za projekte/programe iz raspoloživih sredstava Proračuna Sisačko-moslavačke županije, Upravnog odjela za zdravstvo, socijalnu skrb i hrvatske branitelje

2023. godina

Propisi:

Od 1. srpnja 2020. godine izdavanje rješenja kojim se odobrava stalno prikupljanje i pružanje humanitarne pomoći, izdavanje rješenja o odobrenju provođenja humanitarne akcije te podnošenje izvješća definiranih važećim propisima vrši se putem aplikacije za humanitarnu pomoć Ministarstva rada, mirovinskoga sustava, obitelji i socijalne politike kojoj možete pristupiti na niže postavljenoj poveznici. Nakon elektroničke prijave, ovjereni zahtjev s popratnom dokumentacijom dostavlja se Upravnom odjelu za zdravstvo, socijalnu skrb i hrvatske branitelje, Rimska 28, Sisak s naznakom „Humanitarna pomoć“. Unutar aplikacije se nalaze Upute za korištenje iste:

PRISTUP APLIKACIJI HUMANITARNE POMOĆI

Propisi:


Kontaktirajte nas

telefon: 044/500-330

email:  

Elektronička kontaktna točka za službeno dopisivanje tijela državne i javne uprave:

 

eu flag
 
zpd